De schooldag van Óscar

Beste lezers, 

Kinderen structuur bieden, is in deze tijden heel belangrijk. 
Daarom kozen we er als school voor om met Óscar persoonlijke structuurkaartjes te maken. Wie beschikt over een printer kan deze printen en uitknippen. De bedoeling is dat je met het hele gezin en met deze kaarten aan de slag gaat om een gepersonaliseerde dag samen te stellen.

Heb je suggesties of nood aan een kaartje van Óscar dat nog niet in onze reeks is opgenomen dan mag je dit zeker doorgeven. 
Mail je voorstel dan naar onze zorgcoördinator juf Nathalie:
nathalie.segers@romerocollege.be 
In de mate van het mogelijke zullen er dan extra kaarten ontworpen worden. 

Op deze pagina zie je een voorbeeld van hoe de dag er kan uitzien. 
Je vindt hier ook de dagen van de week terug met de correcte kleuren zoals die gebruikt worden in onze kleuterklassen.

In onze reeks dagritme-kaartjes kan je ook een kaartje 'schermtijd' terugvinden. Het is natuurlijk heel verleidelijk om tijdens deze uitzonderlijke dagen je kind veelvuldig met de iPad aan de slag te laten gaan. Toch willen we graag meegeven dat er aangeraden wordt om de schermtijd bij kinderen te beperken tot maximum 30 minuten per dag, verdeeld in momentjes van 5 à 10 minuten aan één stuk.  

De dag van Óscar: 

Bron: Nathalie Segers.
Hier zie je een voorbeeld van hoe je de kaartjes thuis kan ophangen. Je kan ze eventueel op een groot wit blad naast elkaar kleven, zo krijg je een lange poster. De kinderen kunnen dan na elk taakje een kruisje tekenen. Aan de linkerkant zien ze meteen welke dag het is.

TIP: je kan een oudere kleuter ook gezichtjes laten tekenen, vond hij/zij het taakje leuk? Dan kan er een blij gezichtje bij. Vond je kleuter het vandaag niet leuk om op te staan? Of om zijn/haar tanden te poetsen, dan kan er een sip gezichtje getekend worden. Zo oefen je alvast ook de emoties en kan je met je kind hierover in gesprek gaan.


Dagritme-kaarten: 




Dagen van de week: 


Juf Nathalie









Geen opmerkingen:

Een reactie posten